Als bedrijf zijnde wil je natuurlijk opvallen, één van de manieren om dit te doen is via een bedrijfsnaambord. Voor dit bord kun je verschillende materialen en bewerkingstechnieken gebruiken. Voor dat je aan de slag gaat met jouw bord, is het altijd belangrijk om goed onderzoek te doen. Kijk bijvoorbeeld naar concurrenten in de buurt, of doe inspiratie op via het internet. Op die manier kun je een uniek bedrijfsnaambord creëren. Het is natuurlijk geen geheim dat unieke en opvallende borden beter worden onthouden door voorbijgangers. Bij het zien van jouw logo koppelen mensen dan direct jouw bedrijfsnaam, dit zorgt voor vertrouwen bij de klant.
Materialen en bewerkingstechnieken
Je kunt voor het maken van een bord verschillende materialen gebruiken. Bij het maken van het bord worden verschillende technieken gebruikt. Zo kun je bijvoorbeeld kiezen voor glas, en wordt jouw logo en bedrijfsnaam gegraveerd. Bij het gebruik van glas kun je bijvoorbeeld kiezen voor de merken Gravoglas Spiegel en Multiply Reverso. Dit zijn graveermaterialen op basis van acrylaatbasis, ze zijn UV bestendig en gaan lang mee. Ook kun je kiezen om plexiglas te laten graveren, deze borden geven een extra mooi effect wanneer de zon er doorheen schijnt. Vaak is een 3D effect ook mogelijk bij het gebruik van plexiglas. Naast glas, is het gebruik van RVS ook mogelijk. Bij RVS kun je kiezen voor graveren en inlakken, of niet inlakken. Maar de RVS in vorm snijden geeft ook een prachtig effect. Tot slot kun je ook nog een bord laten maken van hout of aluminium. Er is zoveel mogelijk, verdiep je dus nogmaals goed, en kijk wat bij jouw bedrijf past.
Verschillende formaten
Het hangt helemaal af van jouw smaak, en de stijl die je wilt uitstralen. Wanneer je een winkel hebt, waar mensen in en uit kunnen lopen, wil je natuurlijk een groot opvallend bord. Heb je een bedrijf waar mensen alleen kunnen langskomen op afspraak, zoals bijvoorbeeld een advocatenkantoor, dan kan een klein mooi bord ook al voldoende zijn. Het is maar net wat jouw doel is, en natuurlijk hoeveel ruimte je beschikbaar hebt.